İnsanlara, kendileri için en önemli şeyin ne olduğu sorulduğunda genellikle iki şeyin ne olduğu sorulduğunda iki söylerler;
-Sağlıklarının yerinde,
-Ömürlerinin uzun olması,
Sağlıklı olmak doğanın biz insanlara sunduğu bir armağanıdır, ama bunu isteyip istememek bizlere kalmıştır. İlk adımı atmaktan kaçınmadığımız sürece, sağlıklı olmanın pek çok yolu vardır.
Sauna, tenimizde ve iç organlarımızda birikmiş toksinleri atmanın en etkili ve keyifli yollarından biridir.
Bilimsel veriler saunaya giden insanların ortalamaya kıyasla on kez daha az grip ve soğuk algınlığına yakalandığını gösteriyor.
Hava koşullarının sağlığımızı etkilediğini biliyoruz. Bedenimiz ısı ve nem değişimlerinden, rüzgarlardan ve manyetik fırtınalardan etkilenir. Sauna, serin, sıcak, nemli ve kuru uyarıcıları kullanarak bağışıklık sistemimizi güçlendirmenin mükemmel bir yoludur. Bedenimiz saunada sürekli olarak ortam ısısındaki değişimleri hisseder. Soyunduğumuz zaman 20-24 derece,saunaya girdiğimizde 80-100 derece, sıcak duş aldığımızda 30-40 derece ve soğuk duş aldığımızda 20-25 derece, şok havuzuna girildiğinde 8-10 derece. Bu türlü ardışık şekilde soğuk ve sıcak ortamlar, soğuk ve sıcak duşlar; tenimiz ve kaslarımızdaki kan damarları için en iyi ısı masajıdır. Sıcak duş ve saunada kan damarlarını genişletirken, soğuk duş ve şok havuzunda ise tam tersine olarak damarların daralmasını sağlayan bir etki yapar. Sonuçta bu tür uygulamalar bizi her tür hava değişimine karşı bağışık kılar.

Sauna yapmak için herhangi bir çaba harcanmasını gerektirmez; Yaşlılar ve gençler için, sağlıklı olanlar kadar hasta olanlar için de yararlıdır.

İsviçreli doktorlar saunaları yüksek tansiyon tedavisinde kullanıyorlar. Çoğu zaman on beş seans sauna kullanımı kan basıncını normal düzeye indirmeye yetmektedir. İsviçreli doktorlar saunanın kan basıncını düzenlediğini kanıtladılar. Sauna, duruma göre kan basıncını yükseltmekte, düşürmekte veya dengelemektedir. Kalp rahatsızlığı olanların, kan dolaşımının yalnızca ısı değişimlerinden değil, nem değişimlerinden ve saunada geçirilen süreden de etkileneceği unutulmamalıdır.

Her dört insandan birinin uyku sorunu olduğu kabul ediliyor. Düzensiz yaşamanın getirdiği yaşam şekilleri, geceleri yenilen ağır yemekler, günlük yaşamın getirdiği gerilim, kahve tüketimi, sigara içme, aşırı ilaç ya da uyuşturucu madde kullanma sonucu olarak bazı kişilerde biyolojik saatte düzensizlikler oluşur. Fransız bilim insanları, saunanın uykusuzluk için de çok iyi bir tedavi olduğunu fark ettiler.

Saunanın psikolojik etkisi, hissedilen sükûnet, rahatlama ile alınan zevkin sonucudur. Sauna yapan kişinin kaslarının ve organlarının ısınması, kemik ve eklemlerdeki ağrılarını dindirir. Psikolojik olarak rahatlar ve günlük kaygılardan, rahatsız edici düşüncelerden uzaklaşır. Sauna sağlıklı kalmanın test edilmiş ve onaylanmış basit bir yoludur. Saunanın yaygın olarak kullanıldığı bir kültürden gelmiyor olsanız bile, saunayı herkese tavsiye ediyorum.

Saunadaki yoğun terleme, bedende besinlerle ya da farklı şekilde alınan toksin maddelerden kurtulmasını sağlar. Saunadaki terleme böbrekleri rahatlatır. Çünkü bedende birikmiş olan bütün toksinlerin dörtte üçünü terleyerek atılabilir. Saunada bir saat yoğun terleme sırasında atılan toksik maddeleri, sağlıklı bir böbrek sistemi 24 saat çalışarak ancak atabilir.

Saunaya giden hamile kadınların daha hızlı ve sorunsuz şekilde doğum yaptıkları gözlenmiştir.

Sauna, deriyi zararlı etmenlerden korur. Hiçbir şey derinin gözeneklerini sauna kadar iyi temizleyemez. Cilt ikili bir filtre gibi çalışır, bedende zararlı toksinleri atar ve yararlı maddeleri soğurur.

CategoryYazılarım

iletişim        +90 (212) 571 57 97 +90 (535) 713 02 77