31 MAYIS DÜNYA SİGARAYI BIRAKMA GÜNÜ(TÜTÜN VE SİGARA BAĞIMLILIĞI ÜZERİNE NOTLAR)

Dünyaya geldiğiniz anda yaptığınız ilk şey derin bir nefes almaktır, Bu dünyayı terk ederken yaptığınız son şey ise nefes almaya son vermektir. Doğum ile ölüm arasında olup bitenler ömrünüzü oluşturur. Ömrünüz nefes almamıza bağlıdır.

Haftalarca yemek yemeden, günlerce su içmeden yaşayabilecekken hava olmaksızın birkaç dakika yaşayabileceğiniz çok basit bir hayat gerçeğidir..

Bilim insanları diyorlar ki;

”Sağlıklı bir beslenme tarzı ile ömrümüzü 10-20 yıl uzatabilirsiniz, Ancak sağlıklı beslenmeyle birlikte doğru nefes almak ömrümüzü 30-40 yıl uzatabilir”.

Küçük çocukların nefes alışlarını izlemeye çalışın. Küçük çocuklar nefes alıp verirken karın kaslarını ve özellikle diyafram denilen bir ana kası kullanarak genleşir ve kasılır. Bu şekilde nefes alındığı zaman, akciğerlerin orta ve alt bölümlerine hava girmesini sağlayan bol miktarda yer açılır. Nefes aldığınızda ciğerlerinize ne kadar çok oksijen girerse, ciğerlerimiz o kadar iyi havalanır ve kanımızdaki alyuvarlar enerji oluşturmak için o kadar çok oksijeni soğurarak taşıyabilir. Bu şekilde nefes almaları sayesinde çocuklar dinç, hareketli ve mutludurlar.

Sigara ve tütün bağımlısı erişkin insanlar tamamen farklı bir şekilde nefes alırlar. Yıllar geçtikçe fiziksel olarak daha az hareketli bir hayat sürdükçe, omurgamızda duruş bozuklukları ortaya çıktıkça, şişmanladıkça kişi daha farklı nefes almaya başlar. Nefes aldıkça göğüs kafesiniz şişer, karnınız içe çekilir, omuzlarınız ve köprücük kemiğiniz yukarı doğru hareket eder. Bu şekilde nefes aldığınız zaman, akciğerleriniz yalnızca en üst kısımlarıyla ve sınırlı olarak kullanılmış olur. Bu durumda genellikle yeterince hava alınamaz ve bu yüzden daha sık nefes alma ihtiyacı duyarsınız.. Aşırı şişman insanlarda bu durum daha dikkat çekicidir.Dolayısıyla akciğerlerinize nefesle çekilen az miktarda oksijen ulaşır. Akciğerler yoğun olarak üst bölümleriyle çalışır. Aşırı çalışan akciğer hücreleri bu nedenle vaktinden önce yıpranırlar ve böylece akciğer dokusunda ölü, etkin olmayan hücre katmanları oluşur.

Yaşlandıkça akciğerlerinizin daha fazla bölümü nefes alma işleminin dışında kalır. Bedeniniz sürekli oksijen açlığı çeker. Bu durum yalnızca solunum hastalıklarına değil, ayrıca dolaşım sistemi, pankreas, karaciğer, böbrek, mide hastalıklarına ve pek çok sağlık sorununa yol açar.

Diyaframı daha iyi kullanarak, yaşlanmanızı otuz-kırk yıl erteleyebilir ve pek çok hastalıktan kaçınabilirsiniz. Doğru nefes almak sağlıklı olmanın ve uzun bir hayat sürdürmenin en temel garantisidir.

Yukarıda anlattıklarım dışında tütün içen kişilerde durum nedir?

Tek kelime ile berbattır.

Yanlış nefes almaları ile birlikte, tütün içenlerin bedenleri, tütün içtikleri için sürekli olarak oksijen yokluğu çeker ve oksijene aç bir hal alır. Bedenlerindeki oksijene aç hücrelerin varlığı, pek çok hastalık için açık bir kapı yaratır.

İki yıl boyunca günde on sigara içen bir tiryakinin bedeninde iki kilogram zehirli katran birikir. On yıl sigara içtikten sonra bu miktar dört kilograma çıkar. Yirmi yıldır sigara içen birinde ise altı kilogram zehirli pislik birikmiştir. Bu zehirler bedenin her yerine dağılmıştır.

Kalp rahatsızlıkları, kalp krizleri, kan dolaşım bozuklukları, kangren, akciğer ve solunum yollarında sürekli enfeksiyon sonucu tahribat, bronşit, amfizem, astım, başta akciğer kanserleri olmak üzere,yemek borusu, ağız içi, burun, boğaz, gırtlak, pankreas, böbrek ve kan kanserleri, cildin erken yaşlanması, tatlı ve koku alma duyularında azalma, sindirim sistemi rahatsızlıkları, ülser, kadınlarda menopoz ve kısırlık, damar genişlemeleri, erkeklerde iktidarsızlık ve kısırlık, bacak ağrıları ve daha pek çok rahatsızlık birkaç dakikalık sigara içme keyfinin yarattığı sonuçlardır.

Bir kısmını yukarıda saydığım son derece ağır rahatsızlıkları oluşturan sigara, içerek kendi kendinize yaptığınız zehirlemenin ve de sağlığınızın en büyük düşmanı olduğunun kanıtı değil mi?

İnsanların sigara içme alışkanlıklarından kurtulmalarına yardım etmek için çeşitli yöntemler kullanılabilir. Hipnoz, biyoterapi, psikoterapi, bazende yalnızca konuşarak.

Deneyimlerime göre en iyisi sigarayı bırakmak için başkalarının yardımını istememektir. Kendi kendimize yardım etmeye çalışmalı ve hiç kimsenin bizim sağlığımızı kendimiz kadar düşünmesinin mümkün olmadığını aklımızdan çıkarmamalıyız.

Unutmayın hiç kimse sizim sağlığınıza sizden daha fazla özen gösteremez.

SİGARAYI BIRAKARAK MÜKEMMEL BİR SAĞLIĞA GİDEN YOL,GÜÇLÜ BİR İRADE, ISRAR, ÇABA GÖSTERME, BİLGİ VE DENEYİMDEN GEÇER.

Dr. Ali Gök

iletişim        +90 (212) 571 57 97 +90 (535) 713 02 77